تاریخ انتشار: یکشنبه 1402/11/22 - 08:29
کد خبر: 496168

نگاهی بر جشن پیروزی انقلاب اسلامی در نقاط مختلف جهان؛

جشن پیروزی انقلاب/ از توکیو تا آنکارا

جشن پیروزی انقلاب/ از توکیو تا آنکارا

جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در ترکیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، بورکینافاسو، سوئد، ژاپن و ترکمنستان با حضور مقامات این کشورها، سفرا و روسای نمایندگی‌‌های خارجی و ایرانیان مقیم برگزار شد.

به گزارش گروه بین‌الملل «خبرنامه دانشجویان ایران»؛ مراسم چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در نقاط مختلف جهان برگزار شد. در همین راستا مراسم باشکوهی در ترکیه، جمهوری آذربایجان، گرجستان، بورکینافاسو، سوئد، ژاپن و ترکمنستان برگزار شد.

جشن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در آنکارا گرامی داشته شد. در مراسمی که بدین مناسبت برگزار شد، «ابراهیم یومکلی» وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه، برخی از مقامات ترکیه، سفرا و روسای نمایندگی‌های خارجی مقیم آنکارا حضور داشتند.

وزیر کشاورزی و جنگلداری ترکیه در این مراسم روابط دو کشور را همچنان رو به توسعه خواند و گفت: ترکیه و ایران با وجود اینکه در برخی موضوعات اختلاف نظر دارند، اما در راستای منافع مشترک خود با یکدیگر در تماس هستند. 

یومکلی ترکیه و ایران را شرکای مهم اقتصادی خواند و بار دیگر بر مخالفت کشورش با تحریم‌های یکجانبه علیه ایران تأکید کرد. 

محمدحسن حبیب‌اله‌زاده سفیر ایران در آنکارا نیز طی سخنانی تقویت روابط ایران و ترکیه را مهم خواند و گفت که ایران و ترکیه می‌توانند به شکوفایی، توسعه و صلح در منطقه کمک کنند.

سفیر ایران در این مراسم ایران را دروازه ترکیه به شرق و ترکیه را دروازه ایران به غرب خواند و با اشاره به سفر آیت‌الله رئیسی به آنکارا در ۲۴ ژانویه گفت که در این سفر مذاکرات سازنده‌ای انجام و توافقنامه‌ها مهمی امضا شد.

حبیب‌اله‌زاده با بیان اینکه حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه در سال گذشته ۱۲ میلیارد دلار بوده، گفت: توافق شد که سال ۲۰۲۵ به عنوان سال همکاری فرهنگی ایران و ترکیه اعلام شود و برنامه‌های فرهنگی نیز در این سال اجرا شود.

وی با بیان اینکه روابط ایران و ترکیه آینده روشن و امیدوار کننده‌ای دارد، گفت: عزم خود را برای فعال کردن ظرفیت‌های بالقوه همکاری در چارچوب سیاست همسایگی جزم کرده‌ایم.

مراسم روز ملی ایران در باکو

مراسم روز ملی جمهوری اسلامی ایران با حضور مقامات دولتی، پارلمانی و نظامی جمهوری آذربایجان، سفرا و وابستگان نظامی خارجی و جمعی از ایرانیان مقیم در باکو برگزار شد. سیدعباس موسوی سفیر ایران و شاهین مصطفی یف معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان در این مراسم به ایراد سخنرانی پرداختند.

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در تفلیس

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گرجستان نیز گرامی داشته شد. مراسم جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور مقام‌های دولت و پارلمان گرجستان، دیپلمات‌های مقیم تفلیس، جمعی از شخصیت‌های سیاسی، علمی، فرهنگی و دینی این کشور و همچنین شماری از ایرانیان مقیم گرجستان در محل سفارت ایران در تفلیس برگزار شد. 

همزمان با برگزاری جشن سالگرد انقلاب، برج مخابراتی گرجستان نیز به ابتکار شهرداری تفلیس با رنگ‌های پرچم مقدس ایران نورافشانی شد.

جشن روز ملی ایران در بورکینافاسو

جشن روز ملی جمهوری اسلامی ایران شامگاه پنجشنبه ۱۹ بهمن با حضور «کیلم دوتامبلا» نخست‌وزیر بورکینافاسو، «سرژ پودا» وزیر بازرگانی و صنایع، خانم «استلا ال دین» قائم مقام وزیر خارجه بورکینافاسو و جمعی از سفرای خارجی به میزبانی مجتبی فقیهی سفیر ایران در واگادوگو برگزار شد.

خانم استلا ال دین کابوره، قائم مقام وزیر خارجه بورکینافاسو در این مراسم روابط دو کشور را دوستانه خواند و ایران را الگوی مقاومت برشمرد.

جشن پیروزی انقلاب اسلامی در سوئد 

علاوه بر این، مراسم روز ملی ایران ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ به میزبانی کاردار سفارت ایران در سفارت جمهوری اسلامی ایران در استکهلم سوئد برگزار شد. در این مراسم باشکوه، تعداد قابل توجهی از سفرا، رؤسای نمایندگی‌ها و سایر دیپلمات‌های خارجی مقیم، مدیران وزارت امور خارجه و سایر نهادهای سوئدی و همچنین تعدادی از مدیران و شخصیت‌های ایرانی مقیم فعال در عرصه‌های اقتصادی و فرهنگی حضور داشتند.

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در توکیو

مراسم چهل و پنجمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی و روز ملی جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه ۲۰ بهمن ماه با حضور بیش از ۳۰۰ نفر از مقامات ارشد دولتی و پارلمانی ژاپن، سفرا و دیپلمات‌های خارجی مقیم، مقامات بخش خصوصی، دوستداران ژاپنی تمدن و فرهنگ ایرانی و هموطنان مقیم در محل هتل امپریال توکیو برگزار شد.

در این مراسم «تارو کونو» وزیر دیجیتال ژاپن به نمایندگی از دولت حضور داشت. همچنین علاوه بر سخنرانی پیمان سعادت سفیر جمهوری اسلامی ایران، «فوکازاوا» معاون وزیر خارجه، «یاماگوچی» رئیس حزب کومی در ائتلاف دولت و «یاماگیوا» دبیر انجمن دوستی پارلمانی ایران و ژاپن سخنرانی کردند.

سخنرانان علاوه بر تبریک روز ملی جمهوری اسلامی ایران، بر اهمیت تقویت روابط دیرینه دوستانه بین جمهوری اسلامی ایران و ژاپن در عرصه‌های مختلف، به ویژه در شرایط فعلی بین‌المللی تأکید کردند.

سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در عشق‌آباد

مراسم جشن چهل و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سفارت جمهوری اسلامی ایران در عشق‌آباد و با حضور رشید مردوف معاون کابینه وزرا و وزیر امور خارجه ترکمنستان، برگزار شد. در این مراسم جمع کثیری از سفرا، دیپلمات‌های ارشد، نمایندگان دفاتر سازمان‌های بین‌المللی و وابستگان نظامی مقیم در عشق‌آباد حضور یافتند.

وزیر امور خارجه ترکمنستان در این مراسم ضمن قرائت پیامی به زبان فارسی و تقدیم سلام رئیس‌جمهور و رئیس مجلس خلق ترکمنستان به دولت و ملت ایران، رابطه بین دو کشور را رابطه برادری توصیف و بر عزم دولت ترکمنستان بر گسترش همه‌جانبه روابط با جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد.

علی مجتبی روزبهانی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان نیز در این مراسم با برشمردن مراودات و تعاملات گسترده سیاسی، دیپلماتیک، فرهنگی، تجاری و اقتصادی بین دو کشور در سال‌های اخیر، گفت که جمهوری اسلامی ایران رابطه با ترکمنستان را رابطه خویشاوندی می‌داند و گسترش هر چه بیشتر روابط با عشق‌آباد را دنبال می‌‌کند.

مراسم بزرگداشت پیروزی انقلاب اسلامی در لندن

مراسم بزرگداشت چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شامگاه پنجشنبه با حضور سفرا و دیپلمات‌های ارشد بیش از ۵۰ کشور جهان، خبرنگاران، اندیشمندان، دانشگاهیان و علاقه‌مندان به ایران در لندن برگزار شد.

مرتبط ها
نظرات
حداکثر تعداد کاراکتر نظر 200 ميياشد
نظراتی که حاوی توهین یا افترا به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران باشد و یا با قوانین جمهوری اسلامی ایران و آموزه‌های دینی مغایرت داشته باشد منتشر نخواهد شد - لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید
تورهای مسافرتی آفری
سرکوب دانشجویان دانشگاه کلمبیا در نیویورک / برگزاری ۹۰ رویداد در نود سالگی دانشگاه تهران /آغاز پذیرش دانشجوی دکتری بدون آزمون در دانشگاه آزاد
اولین تمرین پرسپولیس بعد از حذف از جام حذفی برگزار شد
حمایت دانشگاهیان از خیزش دانشجویان در آمریکا
تمدید مهلت انتخاب رشته آزمون دکتری
مخبر در دیدار نخست وزیر بورکینافاسو: ایران آمادگی دارد دستاوردهای خود را در اختیار کشورها قرار دهد
مخبر در دیدار معاون رئیس جمهور زیمباوه: تعاملات تهران با کشورهای دوست و جهان براساس راهبرد برد-برد است
پیشنهادهای وزیر دفاع ایران در اجلاس شانگهای چه بود؟
هزاران معترض اسرائیلی خواستار برکناری نتانیاهو شدند
سفر ۲ روزه بلینکن به عربستان با محوریت ایران و غزه
گشایش‌های ارزی با سفر رئیس بانک مرکزی به عربستان در راه است؟
۲۶ کارگر نمونه توسط رئیس جمهور تقدیر می‌شوند
پذیرفته‌شدگان چندبرابر ظرفیت آزمون استخدامی آموزش‌وپرورش برای تحویل مدارک چه کنند؟
آتش سوزی در یک ساختمان اقامتی در محدوده میدان ولی‌عصر
تلاش مافیای خودرو برای ممانعت از ورود خودروهای برقی به کشور
فرود هواپیمای اسرائیلی در عربستان
سرقت تلفن همراه پشت چراغ قرمز در کمتر از ۳۰ ثانیه +فیلم
کاریکاتور| کار گذاشتن ابزار جاسوسی در بدن داوطلبان کنکور توسط پزشک
افتتاحیه ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران +عکس
قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
کاریکاتور| ساعت به وقت غزه
اعلام حمایت دانشجویان اردبیلی از جنبش ضدصهیونیستی
نظرسنجی
بنظر شما باتوجه به حوادث اخیر فلسطین چقدر احتمال فروپاشی رژیم صهیونیستی وجود دارد؟




مشاهده نتایج
go to top